Wednesday, February 2, 2011

Iran Origami Father in Mahdiyar Arab Exhibition پدر اوریگامی ایران در نمایشگاه مهدیار عرب


Iran Origami Father in Mahdiyar Arab Exhibition
پدر اوریگامی ایران در نمایشگاه مهدیار عرب

به گذارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد


 






















تهران: 21:25:37

۱۳۸۹










هنر کودکان ایرانی باید در عرصه های جهانی به نمایش درآید
تاریخ ایجاد   12/5/2010                  
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي تفريحي، استاد «محسن موسوی زاده» پدر اوریگامی ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار حجمي كه در فرهنگسرای بهشت برپا شده است، گفت: هنر کودکان ایرانی باید در عرصه های جهانی به نمایش گذاشته شود.
وی افزود: کودکان در جامعه امروزی ما نیاز به حمایت ویژه دارند و بسترهای رشد و بروز خلاقیت برای آنها نیاز به مشارکت بیشتر مسئولین در عرصه های استانی و کشوری دارد چرا که آنها آینده سازان این مرز و بوم هستند.
پدر اوریگامی ایران تصریح کرد: نمایشگاه آثار حجمی و مجسمه سازی مهدیار عرب از نمونه کارهایست که من در هیچ یک از نمایشگاه های داخلی و خارجی در این سطح و توسط یک هنرمند خردسال مشاهده نکردم و این توانایی فقط می تواند در دستان یک کودک شش ساله ايراني باشد.
وی با بیان اینکه مهدیارعرب بدون هیچ گونه امکانات پیشرفته و فقط با یک خمیر بازی مشغول ساختن آثار خویش است، افزود: مهدیار کودکی است که می تواند هیجان و تفکرش را به یک مجسمه یک تکه ای القا کرده و با استفاده از خمیر بازی آثاری با ظرافت و با ویژگی های منحصر به فرد بسازد.
این استاد و پژوهشگر خاطر نشان کرد: متخصصان باید در حوزه های مختلف به درک توانایی های افراد رسیده و زمینه ی رشد آنها را برای ورود به عرصه های بین المللی فراهم سازند.
وی به نعمتی که خداوند امروز در اختیار جامعه ما قرار داده و بستر سازی برای حفظ ارزش های آن اشاره کرده و از مسئولین خواست تا با ارائه هنر كودكان به کارشناسان و متخصصان بین المللی سطح توانایی این کودکان ايراني را شناسایی کنند.
پدر اوریگامی ایران در پایان تاکید کرد: مشهد شهری است که همه ساله افراد زیادی به عنوان توریسم مذهبی در آن حضور می یابند و وجود موزه و نمایشگاه هایی از آثار هنرمندان مشهدی می تواند در ماندگاری گردشگران شهر بهشت تاثیرگذار باشد.
گفتنی است، نمایشگاه آثار حجمی و مجسمه سازی مهدیار عرب تا 18 آذر ماه میزبان هنرمندان و هنردوستان شهر بهشت در نگارخانه فرهنگسرای بهشت می باشد.

اولین بار که من این استاد عزیزم را وقتی که در فرهنگ سرای کودک و آینده نمایشگاه اوریگامی داشتم دیدم. به والدین محترم و مسئولین عزیز گفتم کار او فوق العاده زیبا و دلنشین و با تکنیک منحصر به فرد هست. پی گیری های والدین و مسئولین محترمی چون معاون محترم برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی  جناب آقای دکتر عباس نیاوند موجب گردید که نمایشگاهی از آثار مهدیار در کاخ نیاوران بر پا گردد . امیدوارم شاهد شکوفایی بیشتراو و شاهد نمایشگاه های خارجی موفقی از این عزیز دلمان باشیم. 








در سمت راست من جناب آقای دکتر عباس نیاوند معاون محترم برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی قرار دارند که با علاقه و اشتیاق فراوان از نمایشگاه استاد 6 ساله جناب آقای مهدیار عرب باز دید نمودند

نمونه کار های استاد مهدیار عرب را در زیر ملاحظه می فرمایید











































من در مورد ویژگیهای کار های مهدیار یک مقاله کوتاه نوشتم که نسخه اصلی را در زیر ملاحظه می نمایید
تاریخ های روی برگه ربطی به زمان نوشتن ندارد آنها فقط برگه هایی برای یک یادداشت سریع بودند
روی آنها کلیک نمایید تا در اندازه بزرگ خوانا تر دیده شوند